Det här året var det Vårda Ögonklinik som blev den hundrade nya kunden för OffiTech!

OffiTech fortsätter visa stark tillväxt   – rekordmånga nya avtal tecknade

OffiTech, som erbjuder it-lösningar för dokumenthantering, har för femte året i rad tecknat över 100 nya kunder under ett räkenskapsår – i år gjordes det dessutom tidigare på året än någonsin.
– I en stagnerande bransch med mycket hård konkurrens är det oerhört roligt att kunna visa en så stark och stabil tillväxt, säger Robert Bergqvist, vd på OffiTech.

Det här året var det Vårda Ögonklinik som i februari blev den hundrade nya kunden för OffiTech. Under de senaste åren har bolaget satsat hårt både på att växa geografiskt och på att öka tillväxten. Det tillsammans med en stark företagskultur har gjort att OffiTech har kunnat klara branschens utmaningar och räknar med att stänga räkenskapsåret med en tillväxt på närmare 20 procent den sista april.

– Jag är oerhört stolt och tacksam för att vi har en så fantastisk organisation som verkligen kämpar för att erbjuda det som kunden behöver. Idag krävs det en stor kunskap om hur kunden arbetar och prioriterar för att man ska kunna lämna ett attraktivt erbjudande med hård- och mjukvaror, tjänster, service och utbildning. Affärerna blir större i omfattning nu än vad de tidigare har varit och därmed mer komplexa och det passar oss utmärkt. Vi vill ha en personlig dialog med våra kunder från sälj till utbildning och service, säger Robert Bergqvist.

Detta kan den hundrade kunden bekräfta. Vårda Ögonklinik har en komplex verksamhet där dokumenthanteringen är en viktig del för att verksamheten ska fungera. Många patienter kommer via det fria vårdvalet från Landstingen, men en stor del är privata patienter som vill korrigera sin syn för att slippa använda synhjälpmedel. Vårda Ögonklinik är bland annat ensamma i Sverige om en teknik som kallas NoCut® där de inte skär utan med hjälp av laser bara behandlar ytskiktet i ögat.

– När vi träffade OffiTech kändes det som att de verkligen var intresserade av vår verksamhet. Det tillsammans med den personliga kontakten avgjorde. Naturligtvis är priset med som en faktor, men viktigast är att vi kände att vi skulle få en bra kontakt och en god service, säger Max Jönsson, marknadsansvarig på Vårda Ögonklinik som i Sverige har mottagningar i Stockholm, Göteborg, Malmö och Halmstad.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.