Vi erbjuder våra kunder driftstöd i sin IT-miljö. Tjänsten omfattar regelbundna och schemalagda insatser varje månad i fråga om underhåll, uppdateringar och kontroll av viktiga funktioner. Vissa delar av arbetet sker på plats och andra delar hanterar vi på distans.
En viktig del i denna tjänst är att tillsammans med kunden gå igenom och dokumentera IT-miljön för att därefter fatta beslut om lämplig nivå av driftstöd.
Vanliga delar som ingår i driftstöd är:
- Månatlig systemgenomgång
- Underhåll och uppdatering av klientprogramvara
- Förebyggande uppgraderingar av nätverk
- Kapacitetsplanering av nätverk, server och klienter
- Kontroll av säkerhetskopior och möjlighet till återläsning
- Installation/Ominstallation av datorer
- Användarstöd
- Telefonsupport
- Garantihantering
- Garanterad inställelsetid vid behov av support
I praktiken innebär tjänsten att ni kommer att ha löpande stöd i det vardagliga för att hantera er IT-miljö. Ni väljer själva omfattningen av de uppdrag som skall utföras och när ni vill ha dem genomförda.